ජාතික ගීය විකෘති කිරීමේ අපරාධය!

1547

සංහිඳියාවේ ප්‍රතිඵලයක් ලෙස පසුගිය නිදහස් උළෙල කිහිපයකදීම ‘ජාතික ගීය’ සිංහලට අමතරව දෙමළෙන් ගායනා කිරීම මහත් කතාබහට ලක්වූ සංසිද්ධියකි. ඒ, ජාතික ගීයත්, ජාතික කොඩියත් රටකට ඇත්තේ ‘එකක්ම’ පමණක් බවට පිළිගනු ලබන නිසාය. නමුත් පසුගිය නිදහස් උළෙලේදී ද ජාතික ගීය දෙමළෙන් ගායනා කරන ලද අතර, ඒ පිළිබඳව වන අපේ මතය අප මෙහිදී කතා කරනවාට වඩා දැන් අපට කතා කරන්නට සිදුව ඇත්තේ එල්පීඑල් ක්‍රිකට් තරගාවලිය සමාරම්භ කරමින් ‘උමාරා සිංහවංශ’ නම් බටහිර ආරේ ගී ගයන ගායිකාවක විසින් සිදුකරන්නට යෙදුණු ජාතික ගීයේ විකෘති ගැයුම ගැනය.

කිසියම් රටක ජාතික ගීය යනු, එම රටේ සියලු පුරවැසියන් තුළ දේශාභිමානය වඩවන, නිදහස් – නිවහල්භාවය තීව්‍ර කරවන ජන මනස දේශප්‍රේමයෙන් ඔදවඩවන, දේශානුරාගී ගීතයයි. ‘ශ්‍රී ලංකා මාතා’ ජාතික ගීය ප්‍රථම වරට ගායනා කරන ලද්දේ, 1949 නිදහස් උත්සවය වෙනුවෙනි. මෙය දෙවන නිදහස් දින උත්සවයයි. සුප්‍රකට සංගීතඥ ආනන්ද සමරකෝන් මහතා විසින් 1940 දී ‘නමෝ නමෝ මාතා’ ගීතය රචනා කරන ලද්දේ එතුමා ගාල්ලේ මහින්ද විද්‍යාලයේ ආචාර්යවරයකුව සිටියදීය. එම ගීතය රචනා කොට ඇත්තේ සිසුන් තුළ දේශානුරාගයත්, ජාත්‍යාලයත් ඇති කිරීම වෙනුවෙනි. පසුව එය ලංකාවේ ජාතික ගීය බවට පත්විය. 1950 අප්‍රේල් මස මුදල් ඇමැති ජේ. ආර්. ජයවර්ධන මහතා විසින් ඇමැති මණ්ඩලයට සංදේශයක් ඉදිරිපත් කිරීමෙන් 1951 නොවැම්බර් 22 වැනි දින නිල ජාතික ගීය ලෙස ‘ශ්‍රී ලංකා මාතා’ ගීය ප්‍රකාශයට පත් කෙරුණි. සෑම ශ්‍රී ලාංකිකයකුටම ‘ශ්‍රී ලංකා මාතා’ ජාතික ගීතය සමග හෘදයාංගමව සහසම්බන්ධ වීමට කිසිම ප්‍රශ්නයක් නැත. කිසියම් රටක ජාතික ගීය තුළින් මූර්තිමත් වන්නේ සමස්ත ජාතියේ හැඟීමයි, සාඩම්බරයයි. එය අපේ ගීයෙන්ද එලෙසින්ම ඉටුවේ.

නමුත් සිංහවංශයේ යැයි කියන උමාරා අපගේ ජාතික ගීය විකෘති කළේ හිතාමතාද කාගේ හෝ අනුදැනුමකින්ද යන ප්‍රශ්නය දැන් පැන නැඟී ඇත.

පෙරකී පරිදි ජාතික ගීය හා ජාතික කොඩිය යනු කිසි ලෙසකින්වත් විකෘති නොවිය යුතු, විකෘති නොකළ යුතු පූජනීය වස්තූන් ලෙස සලකන ජාතියක (ලොව අන් හැම ජාතියක්ම තම ජාතික ගීයට හා ජාතික කොඩියට ගෞරව බහුමානයෙන් සලකති.) මෙසේ ජාතික ගීය විකෘති කොට ගායනා කිරීම බරපතළ තත්ත්වයකි.

‘මාතා’ යනු මවයි, මාතෘත්වයයි. ඡන්ම භූමිය අපේ මාතෘ භූමියයි. එය ‘මහතා’ ලෙස වෙනස් කරන්නේ කාගේ අවශ්‍යතාවක් සඳහාද? ඒ අවශ්‍යතාව උමාරාගේ පමණක්ද?

ජාතික ගීය රචනා කළ අග්‍රගන්‍ය සංගීතඥ ආනන්ද සමරකෝන් මහතා තම ජීවිතය තමා විසින්ම නැතිකර ගන්නා ලද බව කියන්නේ තමා රචනා කළ ගීතය තමාට නොකියා එවක දේශපාලකයන් විසින් වෙනස් කළ නිසා ඇති වූ සිත් තැවුල නිසා බව කියනු ලැබේ. එනම් ‘නමෝ… නමෝ… මාතා’ යන්න ‘ශ්‍රී ලංකා මාතා’ ලෙස වෙනස් කිරීම නිසා ඔහු නිදිපෙති අහුරක් බී සියදිවි හානිකර ගත්තා යැයි කියන්නේ ඒ තරම් සිත් රිදවීමක් වූ නිසාය.

එවන් තත්ත්වයක් ඇති රටක ජාතික ගීයේ මුල් ගී පද මෙන්ම, මුල් ගී තනුව වෙනස් කිරීම බරපතළ තත්ත්වයක් වන බව අමුතුවෙන් කිව යුත්තක් නොවේ. උමාරා නැමැත්තියට උවමනා පරිදි ගීතය වෙනස් කරන්නට හෝ ‘රියසල්’ එකක් නොමැතිව මෙසේ ප්‍රසිද්ධියේ ජාතික ගීය ගායනා කරන්නට අවස්ථාව දුන්නේ කවුරුන්ද යන්න වහා රටට හෙළි කළ යුතුවේ.

ක්‍රිකට් බෝඩ් එක මගින් ජනතාවගේ මුදල් වියදම් කරමින් මේ ඊයේ පෙරේදා නාට්‍යාංගනාවියන් රැසක් පිටරට සවාරියකට කැඳවාගෙන ගොස් හොඳටම නාගෙන සිටින මොහොතක තවත් මෙවන් බරපතළ වරදක් සිදුනොවිය යුත්තකි. මේ සියලු වැරදි නොහොත් ‘හෙළ සංස්කෘතියට පහරදීම’ සිදුකරන්නේ කොන්ත්‍රාත්තුවක් නිසාද, නැතහොත් ක්‍රිකට් බෝඩ් මෙම්බර්ස්ලාගේ ඇති අධික ස්ත්‍රී ලෝලීත්වය නිසාද යන්න අපට ප්‍රශ්නයක් තිබේ.

උමාරා විසින් ජාතික ගීය විකෘති කිරීමට එරෙහිව වහාම අධිකරණ ක්‍රියාමාර්ගයක් ගත යුතුව ඇතැයි සංස්කෘතික ඇමැති විදුර වික්‍රමනායක මහතා මේ අතර කියයි. නමුත් එය කළ යුත්තේ ඔහු කියන විදිහට රාජ්‍ය පරිපාලන අමාත්‍යාංශය මගිනි. ඔහු කියන පරිදි මෙසේ ගියහොත් ජාතික ගීය රැප්කර, රීමික්ස් කරන දිනය වැඩි ඈතක නැත. අපේ රටේ ජාතික ගීය මෙන්ම ජාතික කොඩිය අපට දළදා වහන්සේ, ජයශ්‍රීමහ බෝධීන් වහන්සේ තරම්ම උතුම්ය. එය විකෘති කිරීම දඬුවම් ලබාදිය යුතු අපරාධයක්මය. ඒ නිසා මේ විකෘතියට උඩගෙඩි දුන් අයට වහා නීතිය ක්‍රියාත්මක විය යුතුය.

මේ අතර එල්.පී.එල්. තරගාවලිය ආරම්භයේදී ජාතික ගීය වෙනස්කර ගායනා කිරීම සම්බන්ධයෙන් කඩිනම් පරීක්‍ෂණයක් පවත්වන බව රාජ්‍ය පරිපාලන අමාත්‍යාංශය ඊයේ (31 දා) සවස නිවේදනයක් නිකුත් කරමින් පවසා තිබිණි.

එහි දැක්වෙන්නේ ජාතික ගීය හිතුමතේ වෙනස් කිරීම ව්‍යවස්ථා විරෝධී ක්‍රියාවක් බව හා ජාත්‍යන්තර අවධානය යොමුවන වැඩසටහනකදී මෙසේ ජාතික ගීය වෙනස්කර ගායනා කිරීම කනගාටුවට කරුණක් බවයි.

advertistmentadvertistment
advertistmentadvertistment